۱۰/۰۴/۱۳۸۶

نیوزیلندگردی محشر بود.

کیوی ها اصرار دارن که بگن تا وقتی جزیره جنوبی نرفتی، نیوزیلند رو ندیدی و منم فکر می کنم که اکیدا باهاشون موافقم. جزیره جنوبی به دلایل زیر بسیار بسیار زیبا بود:
هوای تمیز،
glacier (رودیخی کهن؟ یخ بسته رود میلیون ساله؟ ساکن رود یخ بسته مژگان؟)، مسیرهای پیاده روی خوشگل از توی جنگل و کنار دریاچه، دریاچه های کوچیک و بزرگ، شیرهای دریایی در حال حموم آفتاب گرفتن، تاکستان های منظم سبزپسته ای که به جنگل پررنگ وصل می شن، هزار و یک فعالیت دیوانه وار آبی، شهرهای خوشگل و Backpacker’s Place های عالی و کلی چیز دیگه....

جذاب ترین قسمت سفر البته 47 مترBungy jumping بود که من قویا به همه توصیه می کنم. احساسش محشره. به خصوص اگه بالای دریاچه آروم و خوشگلی مث تاپو باشه و به خصوص اگه تا کمر بری توی آب!
اولین احساسی که قبل از پرش داری اینه که: عجب خری ام! من این جا چه غلطی می کنم!! پولمم که قراره پس ندن که...
احساس دوم اینه که: جهنم می پریم پولشو دادیم!
احساس سوم سکوت مطلقه و نفس حبس شده تا وقتی فرو می ری تو آب...
و بعدش وقتی داری نوسان می کنی تازه یادت می آد که باید جیغ بزنی... و آخر سر وقتی با قایق بادی می آن و طنابو از پات جدا می کنن و می برنت خشکی سرتاپا هیجانی و سرتاپا خیس...
احساس آخرشم اینه که دوباره دوباره!
یکی دیگه از خوبی های جزیره جنوبی اینه که حتا وقتی خیسی هم می تونی
hitchhike کنی و کله راننده رو با وصف فتوحاتت بخوری...
وقتی اینترنت درست حسابی داشتم چندتا عکس هم می ذارم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مادر بقربان شما بشود ولی جان ما دیگه این کار را نکن دل ندارم خدا ترا برایمان نگه دارد سال نو مبارک باشد

ليلا گفت...

Laleh joonam che ajab, akidan baa maman joonemoon movafegham ! Vali khodemoonim haa kheyli baahaaleee !!! :) :) Dar zemn: Tavalode Jesus be to o hameye shiayane jahan mobarak baashe o sale notoon ham hamchenin. :)